vn

Tel: 08 38239718 academy@vietnammarcom.edu.vn

Copywriter

The VietnamMarcom CopyWriter was established in 2006 and has produced 26 courses of Vietnam’s most successful new generation advertising copywriters, many who have gone on to MarCom & advertising career and copywriting businesses.
Others have used the training to become skilled in-house copywriters for advertising agencies, large companies, or to use their new-found copywriting skills to write copy for their own.
If you’re interested in creating a flexible lifestyle as a professional copywriter, or learning how to write copy to promote your brands, your own business, the course is your choice to help you achieve your goals.

  • Copywriting course for those who want to: 
  • Write copy like a professional
  • Learn how to use formulas, templates and skills to write quality copy for newspaper, poster, print ads, TVC storyboard…
  • Learn the tips and tricks of SEO Copywriting to help you rank well on Google and Social Media.
  • Learn the inside success secrets to building an effective MarCom program and campaigns, also for freelance copywriting business.

logo footer         

NỘI DUNG CHƯƠNG TRÌNH HỌC COPYWRITER

Chân dung của Coppywriter và Ngôn sứ của thương hiệu

  • Portrait of a copywriter

Những kiến thức, khái niệm, nền tảng thiết yếu của một chiến dịch truyền thông – tiếp thị – quảng cáo tích hợp

  • Essentials of integrated marketing communications & campaign

Chiến lược truyền thông và chiến lược nội dung

  • Communications strategy and content strategy

Xây dựng, sáng tạo thông điệp và hình ảnh chủ đạo

  • Creating key message and key visual

Ý tưởng lớn và sự thật ngầm hiểu

  • Big idea and insights

Viết bản định hướng sáng tạo

  • Writing creative brief

Kỹ năng và phương pháp viết lời quảng cáo

  • Viết lời quảng cáo “tell the truth”

Ngôn ngữ tiếng Việt trong quảng cáo

  • Một số nguyên tắc viết lời quảng cáo của báo hình, báo nói và báo viết
  • Mối quan hệ giữa thông điệp và hình ảnh quảng cáo
  • Cấu trúc, ngôn từ và lập luận trong thông điệp quảng cáo

Kỹ thuật viết trên các kênh truyền thông xã hội, Facebooks, Adwords…

  • Nguyên lý viết quảng cáo trên truyền hình
  • Viết lời và kịch bản cho phim quảng cáo
  • Viết quảng cáo trên Radio
  • Copywriting for radio
  • Phân tích ý tưởng và kỹ thuật viết quảng cáo trong phim

Viết quảng cáo cho báo, tạp chí, fanpage, website

  • Nguyên lý viết tựa quảng cáo
  • Headline in advertising
  • Nguyên lý viết slogan quảng cáo
  • Slogan in advertising
  • Nguyên lý viết phần nội dung quảng cáo
  • Bodycopy in advertising
  • Viết quảng cáo trên báo và tạp chí.
  • Copywriting for print advertising

Viết ấn phẩm tiếp thị và thông cáo báo chí

  • Viết quảng cáo trên ấn phẩm tiếp thị
  • Copywriting for brochure and catalogue
  • Viết thông điệp truyền thông cho khuyến mãi
  • Copywriting for promotion
  • Viết các thông cáo báo chí
  • Copywriting for public relation materials
  • Viết quảng cáo cho E-marketing
  • Copywriting for e-marketing
  • Để thành công trong nghề copywriter
  • How to become a successful copywriter
  • Những lỗi thường gặp trong viết quảng cáo
  • Mistakes to avoid in copywriting
  • Bí quyết viết để bán hàng
  • How to write that selles

 

Course Lecturers :

  • Duong Thanh Truyen
    Journalist, Senior Copywriter
  • Nguyen Cong Vinh
    Journalist, Master of Psychology
  • Nguyen Vu Nhat Huy
    Senior Copywriter ( Massan Group, JWT Vietnam )
  • Pham Hoa Lai
     Journalist, CEO Plan A Group
  • Do Cao Nguyen
    Creative Director – Clipper CI ( Dentsu & Cho Senko VN )
  •  Nguyen Hoa Thuan
     Creative Director ( Saatchi & Saatchi VN & HIT Advertising ) 
  • Kim Thanh 
    Account Director ( TA – Ogilvy VN )
  • Trần Ngọc Quân 
    CEO, Orange Advertising
  • Tran Hoang
    Chairman of VietnamMarcom

 

REGULATIONS

Course designed for:
Copywriter, students are working at Creative Design and Advertising Companies
MarCom practitioners, marketers major in advertising, marketing services, PR agencies, university students
And any professional/academician/students who would like to learn the most updated information, ideas, experience from the Guru, experts, and professionals about Copywriter

Time for studying:
2 months with 20 major
Learning days per week: on Monday, Wednesday, Friday or Tuesday, Thursday, Saturday
Time: 6:10-8:30 PM

Method of Teaching:
Specializing topics in system with highly practical knowledge.
Teamwork

Graduation project:
Project presenting on team

Register:
VietnamMarcom
Office: 8B Nguyen Trung Truc, Dist.1,HCM City
Tel: 8239718 – 8277980
Email: academy@vietnammarcom.edu.vn
Website: www.vietnammarcom.edu.vn – www.academy.vietnammarcom.edu.vn

Certificated by:
VietnamMarcom

Reference documents:
Marcom Best, Marcom World, Vietnam Marrketing & Advertising Library

PARTNERS AND INDUSTRY CONECTIONS